Ads

PopAds.net - The Best Popunder Adnetwork

Kara Liste (II)

Posted By: FRHRCL - 11:42:00 AM
     Daha önce Kara Liste adında bir yazı yazmış ve tüketici haklarını firma prensibi olarak hiçe sayan bazı firmalar ile ilgili tanık olduğum olayları anlatmıştım. Tabii ki bu listede olmayı hakedenler bu listede olanlar ile sınırlı değildir ama ben sadece kendi karşılaştığım/bildiğim firmaları yazmıştım.

     Geçen zamanda bu listeye eklemek istediğim olaylar geldi başıma. Eski yazıyı okuyanlar tekrar okumak zorunda kalmasın diye bir güncelleme yerine 2. bir yazı yazmayı tercih ettim...


  • Yine yeniden HP!

Yaklaşık 3 yıl evvel kardeşimin Asus bilgisayarı arıza yapmış ve serviste değişim belgesi düzenlemişti. Ancak satın aldığım firma (İzmit REAL GOLD) kapandığı için ücret iadesi alamadım (Uzun hikaye) bunun yerine ürürnün ithalatçısı Metro Elektronik (Ki kendileri GOLD Bilgisayar'ın tedarikçisidir) bana ürünün bedeli sınırları içinde GOLD Bilgisayar'da satılan herhangi bir marka/model bilgisayarı alabileceğimi söylemişti. O dönem ise bir geçiş dönemiydi ve çok az çeşit vardı. Ben de mecburiyetten -başıma gelecekleri de bile bile- bir HP 1235ET aldım. (Buradaki test bilgisayarı)


Neyse bu bilgisayar geçtiğimiz aylarda bozuldu. Düğmesine basıyorsun ve evde kimse yok. Aslında bu tip sorunları genelde kendim çözerim ama ne yaptıysam sorunun ne olduğunu anlayamadım. Bunun üzerine HP Türkiye'yi arayarak durumu anlattım ve ne yapabileceğimizi sordum. Aldığım cevap şu oldu;


Servis hizmeti alabilmem için öncelikle 225 TL yatırmam gerekiyormuş. Bunu yaptıktan sonra bilgisayarı vereceğim adresten kargo ile alacaklarmış. Bu 225 TL sadece tanı koyma hizmetiymiş. Yani tanı koyulup fiyat verildikten sonra yaptırsam da yaptırmasam da bu 225 TL'yi geri alma ya da onarım ücretinden düşme imkanı yok. Örtneğin anakart değişecekse ve anakart atıyorum 500 TL ise toplamda725 TL ödemem gerecek. 



Şimdi bunun anlamı şu;


"Evet biz bu malı ithal edip satma iznini alırken bu ürünün yedek parçalarını 7 YIL boyunca bulundurma garantisini Türkiye Cumhuriyeti devletine ilgili kanunlar uyarınca verdik çünkü başka türlü bu malı ithal etmemiz satmamız mümkün değildi. Ama bu bizim için masraflı bir iş. Bu da işimize gelmiyor! 

O zaman  garantisi biten ürününün bize gelmemesini sağlayalım, bu şekilde parça temin edemediğimiz için değişim vermek zorunda kalmayız. Bunun içinde öyle şartlar sunalım ki en ufak bir arızada adam bilgisayar parasına yakın para vemek zorunda kalsın ve yaptırmaya kalkışmasın. 

Hadi inatçı bir çıkıp yaptırmaya kalsa ve bu yüzden değişim vermek zorunda kalsak bile (20 işgününde tamir etmek zorundalar)  1000 $'lık mala 500 $ fiyat çıkarırız, zaten bize gelişi bu kadar neredeyse sıfır zararla kurtuluruz."


Buradan sonra söylemek istediklerimi söylesem yasal olarak zor durumda kalacağım. Bu yüzden Allah sizi bildiği gibi yapsın dyorum ve tekrar ediyorum: HP almayın aldırmayın!




  • Logitech

Hiçbir şeyden çekmedim bu farelerden çektiğim kadar. Biliyorsunuz en son olarak Logitech Anywhere MX kullanıyordum. Hatta incelemesini de yayınlamıştım: Logitech Anywhere MX İncelemesi


Aslında oldukça memnundum fareden ta ki Windows 8.1'e geçene kadar. Windows 8.1 ile birlikte farenin kaydırma özelliği saçmalamaya başladı. Bu saçmalama insanı delirtecek düzeyde. Bir tık kaydırıyorsunuz hiç tepki yok. 2. tıkı kaydırıyorsunuz sayfa 1-2 satır kayıyor. 3. tıkı kaydırıyorsunuz 3 sayfa birden kayıyor nerede olduğunuzu kaybediyorsunuz. Bazen de tersi oluyor. Yani fareyi bu şekilde kullanmanın imkanı yok.

Neyse bütün çözümleri denedikten ve seçenekeleri eledikten sonra sorunun Logitech fare ve klavyelerini kontrol etmeye yarayan SetPoint yazılımdan kaynaklandığını anladım. SetPoint'in ise en güncel sürümü 2013 Temmuz ayına ait. Bunun üzerine Logitech'i telefonla aradım. Konuştuğum temsilci sorunun SetPoint'in Windows 8.1 uyumlu sürümünün hala çıkmamış olmasından kaynaklandığını ve 1-2 hafta içinde Windows 8.1'e uyumlu sürümün çıkacağından çözüleceğini söyleyince teşekkür edip kapattım.

Ancak aradan geçen 2 ayda bir türlü bu sürüm çıkmadı. Bunun üzerine Logitech genel merkezine mail attım. (Bunları altta okuyabilirsiniz) Maalesef geçiştirmeden başka bir cevap alamadım. Dolayısyla;

Şu anda piyasada satılan hiçbir Logitech ürünü (SetPoint ile kontrol edilenler) Windows 8.1 uyumlu değil.  Windows 8.1 uyumlu SetPoint sürümünün olmamasının hangi Logitech ürünlerini ne seviyede etkilediğinin bir listesi elimde yok. Bu yüzden sorunlu modelleri veremeyeceğim. (Bunun için yorumları inceleyebilirsiniz) Dolayısıyla alacağınız bir modelin Windows 8.1 ile uyumlu çalışıyor olması tamamen şansınıza kalmış. Eğer Windows 8.1 kullanıyorsanız -Windows 8.1 uyumu SetPoint yazılımı çıkıncaya kadar- Logitech marka bir fare ya da klavye almanızı tavsiye etmem.

Öte yandan Logitech gibi dünyanın en büyük firmalarından birinin 6 aydır Windows'a uygun bir yazılımı yazamamış olmasını (Dolayısyla halen kusurlu mal satıyor olmalarını. -Evet bu alenen kusurlu mal satmaktır-) bu kadar uzun süredir müşterilerini mağdur ediyor olmasını anlamak mümkün değil. Buna da söyleyecek bir şey bulamıyorum.

Güncelleme (Ekim 2014)

Geçen zaman zarfında Logitech Windows 8 uyumlu yeni yazılım çıkardı. (Yazılım Sürümü: 6.65.62) Ancak bendeki sorunun da sadece yazılım ile ilgili değil aynı zamanda donanım ile de alakalı olduğu ortaya çıktı. Sadece yazılım veya sadece donanım değil çünkü: Sorunlu fare Windows 7'de Setpoint ile veya Setpoint'siz sorunsuz çalışıyordu. Windows 8'de ise Setpoint'siz sorunsuz çalışırken Setpoint ile sapıtıyordu. Sonradan alttaki gelişmeler yaşanınca (Başka bir fare Windows 8'de de Setpoint ile veya Setpoint'siz sorunsuz çalıştı) sorunun hem yazılımsal hem donanımsal olduğunu anlamış oldum. Ha bu nasıl oluyor bilemiyorum Logitech'e sormak lazım.

  • Bu yazıyı yazdıktan sonra ürünü servise gönderdim. Ürünü yenisi ile değiştirdiler. (Servise anonim olarak yolladım. Yani burada yazı yazıyorum diye bir iltimas olması durumu mümkün değil) Ocak sonu gibi yenisi geldi sorunsuz çalıştı.
  • 2. fare Ağustos ayında (Yani ilki gibi alındıktan 7 ay sonra) yine aynı arızayı verdi. 
  • Tekrar servise gönderdim tekrar değiştirdiler. Yani şu an aynı farenin 3. örneğini kullanıyorum.


Fareden çok memnunum açıkçası şimdiye kadar kullandığım en kaliteli fare. Şimdi Mart-Nisan ayını (2015) bekliyorum eğer yine (7 ay sonra) arıza yaparsa :D bu sefer bu modelden vazgeçmek zorunda kalacağım. 


Logitech ile olan yazışmalar

İlk E-Posta (Okumak için tıklatın...)


İlk Cevap (Okumak için tıklatın...)


2. E-Posta (Okumak için tıklatın...)


2. Cevap (Okumak için tıklatın...)


3. E-Posta (Okumak için tıklatın...)


3. Cevap (Okumak için tıklatın...)


About FRHRCL

Hi, I am Eyyup Erdemir. A webdesigner, blogspot developer and UI designer. I am a certified Themeforest top contributor and popular at JavaScript engineers. We have a team of geeks and professinal programmers, developers work together and make unique blogger templates.

0 comments:

Post a Comment

© 2015 - Designed by: Templatezy