Daha önce
Kara Liste adında bir yazı yazmış ve tüketici haklarını
firma prensibi olarak hiçe sayan bazı firmalar ile ilgili tanık olduğum olayları anlatmıştım. Tabii ki bu listede olmayı hakedenler bu listede olanlar ile sınırlı değildir ama ben sadece kendi karşılaştığım/bildiğim firmaları yazmıştım.
Geçen zamanda bu listeye eklemek istediğim olaylar geldi başıma. Eski yazıyı okuyanlar tekrar okumak zorunda kalmasın diye bir güncelleme yerine 2. bir yazı yazmayı tercih ettim...
Yaklaşık
3 yıl evvel kardeşimin
Asus bilgisayarı arıza yapmış ve serviste değişim belgesi düzenlemişti. Ancak satın aldığım firma
(İzmit REAL GOLD) kapandığı için ücret iadesi alamadım (Uzun hikaye) bunun yerine ürürnün ithalatçısı
Metro Elektronik (Ki kendileri
GOLD Bilgisayar'ın tedarikçisidir) bana ürünün bedeli sınırları içinde
GOLD Bilgisayar'da satılan herhangi bir marka/model bilgisayarı alabileceğimi söylemişti. O dönem ise bir geçiş dönemiydi ve çok az çeşit vardı. Ben de mecburiyetten -
başıma gelecekleri de bile bile- bir
HP 1235ET aldım.
(Buradaki test bilgisayarı)
Neyse bu bilgisayar geçtiğimiz aylarda bozuldu. Düğmesine basıyorsun ve evde kimse yok. Aslında bu tip sorunları genelde kendim çözerim ama ne yaptıysam sorunun ne olduğunu anlayamadım. Bunun üzerine HP Türkiye'yi arayarak durumu anlattım ve ne yapabileceğimizi sordum. Aldığım cevap şu oldu;
Servis hizmeti alabilmem için öncelikle 225 TL yatırmam gerekiyormuş. Bunu yaptıktan sonra bilgisayarı vereceğim adresten kargo ile alacaklarmış. Bu 225 TL sadece tanı koyma hizmetiymiş. Yani tanı koyulup fiyat verildikten sonra yaptırsam da yaptırmasam da bu 225 TL'yi geri alma ya da onarım ücretinden düşme imkanı yok. Örtneğin anakart değişecekse ve anakart atıyorum 500 TL ise toplamda725 TL ödemem gerecek.
Şimdi bunun anlamı şu;
"Evet biz bu malı ithal edip satma iznini alırken bu ürünün yedek parçalarını 7 YIL boyunca bulundurma garantisini Türkiye Cumhuriyeti devletine ilgili kanunlar uyarınca verdik çünkü başka türlü bu malı ithal etmemiz satmamız mümkün değildi. Ama bu bizim için masraflı bir iş. Bu da işimize gelmiyor!
O zaman garantisi biten ürününün bize gelmemesini sağlayalım, bu şekilde parça temin edemediğimiz için değişim vermek zorunda kalmayız. Bunun içinde öyle şartlar sunalım ki en ufak bir arızada adam bilgisayar parasına yakın para vemek zorunda kalsın ve yaptırmaya kalkışmasın.
Hadi inatçı bir çıkıp yaptırmaya kalsa ve bu yüzden değişim vermek zorunda kalsak bile (20 işgününde tamir etmek zorundalar) 1000 $'lık mala 500 $ fiyat çıkarırız, zaten bize gelişi bu kadar neredeyse sıfır zararla kurtuluruz."Buradan sonra söylemek istediklerimi söylesem yasal olarak zor durumda kalacağım. Bu yüzden
Allah sizi bildiği gibi yapsın dyorum ve tekrar ediyorum:
HP almayın aldırmayın!
Hiçbir şeyden çekmedim bu farelerden çektiğim kadar. Biliyorsunuz en son olarak
Logitech Anywhere MX kullanıyordum. Hatta incelemesini de yayınlamıştım:
Logitech Anywhere MX İncelemesiAslında oldukça memnundum fareden ta ki
Windows 8.1'e geçene kadar.
Windows 8.1 ile birlikte farenin kaydırma özelliği saçmalamaya başladı. Bu saçmalama insanı delirtecek düzeyde. Bir tık kaydırıyorsunuz hiç tepki yok. 2. tıkı kaydırıyorsunuz sayfa 1-2 satır kayıyor. 3. tıkı kaydırıyorsunuz 3 sayfa birden kayıyor nerede olduğunuzu kaybediyorsunuz. Bazen de tersi oluyor. Yani fareyi bu şekilde kullanmanın imkanı yok.
Neyse bütün çözümleri denedikten ve seçenekeleri eledikten sonra sorunun
Logitech fare ve klavyelerini kontrol etmeye yarayan
SetPoint yazılımdan kaynaklandığını anladım.
SetPoint'in ise en güncel sürümü
2013 Temmuz ayına ait. Bunun üzerine
Logitech'i telefonla aradım. Konuştuğum temsilci sorunun
SetPoint'in
Windows 8.1 uyumlu sürümünün hala çıkmamış olmasından kaynaklandığını ve 1-2 hafta içinde
Windows 8.1'e uyumlu sürümün çıkacağından çözüleceğini söyleyince teşekkür edip kapattım.
Ancak aradan geçen 2 ayda bir türlü bu sürüm çıkmadı. Bunun üzerine
Logitech genel merkezine mail attım.
(Bunları altta okuyabilirsiniz) Maalesef geçiştirmeden başka bir cevap alamadım. Dolayısyla;
Şu anda piyasada satılan hiçbir Logitech ürünü (SetPoint ile kontrol edilenler) Windows 8.1 uyumlu değil. Windows 8.1 uyumlu SetPoint sürümünün olmamasının hangi Logitech ürünlerini ne seviyede etkilediğinin bir listesi elimde yok. Bu yüzden sorunlu modelleri veremeyeceğim. (Bunun için yorumları inceleyebilirsiniz) Dolayısıyla alacağınız bir modelin Windows 8.1 ile uyumlu çalışıyor olması tamamen şansınıza kalmış. Eğer Windows 8.1 kullanıyorsanız -Windows 8.1 uyumu SetPoint yazılımı çıkıncaya kadar- Logitech marka bir fare ya da klavye almanızı tavsiye etmem.Öte yandan
Logitech gibi dünyanın en büyük firmalarından birinin 6 aydır
Windows'a uygun bir yazılımı yazamamış olmasını (Dolayısyla halen kusurlu mal satıyor olmalarını. -Evet bu alenen kusurlu mal satmaktır-) bu kadar uzun süredir müşterilerini mağdur ediyor olmasını anlamak mümkün değil. Buna da söyleyecek bir şey bulamıyorum.
Güncelleme (Ekim 2014)
Geçen zaman zarfında Logitech Windows 8 uyumlu yeni yazılım çıkardı. (Yazılım Sürümü: 6.65.62) Ancak bendeki sorunun da sadece yazılım ile ilgili değil aynı zamanda donanım ile de alakalı olduğu ortaya çıktı. Sadece yazılım veya sadece donanım değil çünkü: Sorunlu fare Windows 7'de Setpoint ile veya Setpoint'siz sorunsuz çalışıyordu. Windows 8'de ise Setpoint'siz sorunsuz çalışırken Setpoint ile sapıtıyordu. Sonradan alttaki gelişmeler yaşanınca (Başka bir fare Windows 8'de de Setpoint ile veya Setpoint'siz sorunsuz çalıştı) sorunun hem yazılımsal hem donanımsal olduğunu anlamış oldum. Ha bu nasıl oluyor bilemiyorum Logitech'e sormak lazım.
- Bu yazıyı yazdıktan sonra ürünü servise gönderdim. Ürünü yenisi ile değiştirdiler. (Servise anonim olarak yolladım. Yani burada yazı yazıyorum diye bir iltimas olması durumu mümkün değil) Ocak sonu gibi yenisi geldi sorunsuz çalıştı.
- 2. fare Ağustos ayında (Yani ilki gibi alındıktan 7 ay sonra) yine aynı arızayı verdi.
- Tekrar servise gönderdim tekrar değiştirdiler. Yani şu an aynı farenin 3. örneğini kullanıyorum.
Fareden çok memnunum açıkçası şimdiye kadar kullandığım en kaliteli fare. Şimdi Mart-Nisan ayını (2015) bekliyorum eğer yine (7 ay sonra) arıza yaparsa :D bu sefer bu modelden vazgeçmek zorunda kalacağım.
Logitech ile olan yazışmalar
İlk E-Posta (Okumak için tıklatın...)
Customer By Web Form (****** *******) - 28/12/2013 02.33 PM
Merhaba,
Anywhere Mouse MX kullanıyorum. Windows 8.1'e geçtiğimden beri sayfa kaydırma özelliği sapıtmış durumda. Tamamen dengesiz bir şekilde benim kaydırmamdan bağımsız takılıyor hızlanıyor açıkçası saçmalıyor.
Farede bir sorun yok çünkü SetPoint'i devre dışı bıraktığımda tekerlek ve kaydırma normal çalışıyor.
Daha önce telefonla desteği aradım yakında yeni sürüm Setpoint çıkacağı belirtildi ama halen ortada birşey yok. Logitech gibi bir firma Windows 8.1'in çıkmasının üzerinden neredeyse 3 ay geçmesine rağmen (Tüketici önsürümü ile birlikte neredeyse 6 ay) halen Windows 8.1 desteğini sunmuş değil. Bir merdiven altı firma bile bu kadar sürede sürücü desteği sunardı.
Bu fareye neredeyse 100$ a yakın bir para ödedim ve en temel fare işlevlerinden biri olan kaydırma özelliğini kullanamıyorum. 10 TL'lik bir fare şu anda kullandığım fareden daha performanslı çalışıyor. Bu durumda ne yapmamı öneriyorsunuz? Daha ne kadar bizi mağdur edeceksiniz? Logitech almakla hata mı ettim?!
Sorularımı cevaplarsanız sevinirim.
NOT: İleri düzey bir kullanıcıyım ve mümkün olan (Sizin önerdiğiniz veya önermediğiniz) bütün çözüm adımlarını uyguladım.
İlk Cevap (Okumak için tıklatın...)
Response Via Email(Kadir) - 31/12/2013 12.31 PM
Sayın ******** ********,
Logitech Müşteri Hizmetleri ile irtibata geçtiğiniz için teşekkür ederiz.
Logitech Anywhere Mouse MX ile yaşadığınız sorun icin çok üzgünüm. Benim adım Kadir ve memnuniyetle isteğiniz konusunda yardımcı olacağım.
****** Bey, bu bir sorun degildir. Logitech Setpoint programi henuz Windows 8.1 versiyonuyla tam olarak uyumlu degildir. Malesef bir sonraki Setpoint Guncellemesini beklemek zorundayiz ( belirli bir sure verilmemistir ). Guncelleme geldiginde asagidaki linkte yerini alicaktir.
Anywhere MX Setpoint : http://www.logitech.com/tr-tr/support/5846#section=downloads?osid=1&bit=32
Logitech Müşteri Hizmetleri ile irtibata geçtiğiniz için tekrar teşekkür ederiz.
Saygılarımla,
Kadir
Logitech Europe S.A.
Teknik Destek - Avrupa, Orta Doğu ve Afrika
2. E-Posta (Okumak için tıklatın...)
Customer By Web Form (****** ******) - 31/12/2013 07.37 PM
Tekrar merhaba,
Geri dönüş için teşekkür ederim ama bunları zaten biliyorum.
Şimdi durum şu: Fare bilgisayarla beraber kullanılan bir araç ve başka bir işe yaramıyor. Dünyada ise bilgisayarlarda yüklü en yaygın işletim sistemi Windows.
Ve siz bana diyorsunuz ki; Şu anda piyasada satılan Logitech marka farelerin tamamı Windows'un en güncel sürümü ile uyumsuz ve bu sürümde doğru çalışmıyor çünkü biz 3 aydır hedef kitlemizin kullandığı işletim sistemine uyumlu bir sürücü yapamadık.
İnanın anlamakta zorlanıyorum. Ne yapmamı bekliyorsunuz? Siz -tekrar ediyorum: Windows'a yani satış yaptığınız insanların %90'ına- ya fareyi kullanmayın ya da güncel Windows sürümünü kullanmayın mı diyorsunuz?
Piyasada şu anda satılan bütün bilgisayarlarda Windows 8.1 yüklü. O zaman Windows 8.1 ile uyumlu SetPoint yazılımı yayınlayıncaya kadar farelerinizin satışını neden durdurmuyorsunuz? İnsanları aldatmış olmuyor musunuz?
Bakın sorunumu tekrar edeyim: Ben 150 TL verip bir Logitech fare aldım ve 3 aydır bu fareyi kullanamıyorum. Bu durumda dürüst bir satıcı şunu yapar;
1- Çözüm sunar.
2- Çözüm sunamıyorsa malı geri alır ki müşteri mağdur olmasın gitsin kendine DÜZGÜN ÇALIŞAN bir fare alsın.
2. Cevap (Okumak için tıklatın...)
Response Via Email(Kadir) - 02/01/2014 08.30 AM
Merhaba ******* Bey,
Fareyi alirken dikkat ettiyseniz kutusunun uzerinde veya urunun internet sayfasindaki ozelliklerinde kesinlikle Windows 8 ya da Windows 8.1 versiyonu ile calisir ibare yoktur, Urun Windows 8 cok daha once piyasa surulmustur. Ancak Windows 8 icin yazilim guncellemesi olmustur. Yani ortada bir aldatma konusu yoktur. Cozum sunulmiustur gerekli yazilim guncellemesi ile ilgili calisma vardir ancak bu sadece tek tarafli olmadigi icin aninda sunalamaya bilir. Cunki Windows ile es zamanli bir guncellemedir. Boyle konularda geri alip para iadesi sadece Firma calisir ifadesini yazili olarak kullanirda calismaz ise olur. Malesef suan icin biz ve diger musterilermizin yaptigi gibi yeni gelecek guncellemeyi beklemek olacaktir.
Logitech Müşteri Hizmetleri ile irtibata geçtiğiniz için tekrar teşekkür ederiz.
Saygılarımla,
Kadir
Logitech Europe S.A.
Teknik Destek - Avrupa, Orta Doğu ve Afrika
3. E-Posta (Okumak için tıklatın...)
Customer By Web Form (******* ********) - 02/01/2014 11.04 AM
Tekrar merhaba,
Sanırım yanlış anladınız; Benim para iadesi almak gibi bir derdim yok öncelikle bunu belirteyim.
Ürünün üzerinde Windows 8 veya Windows 8.1 ibaresinin olmaması haklı olduğunuzu göstermez. O zaman kutularınızın içine armut koyun sonra şikayet edene "Biz bilgisayar ile çalışır yazmamıştık ürünün üzerine, afiyetle yiyeceksiniz" cevabını verirsiniz!
Şaka bir yana Windows 8.1 ile birlikte satılan bilgisayarların piyasada tekel olduğu bir dönemde bu farenin halen satışta olması bu farenin Windows 8.1 uyumlu olduğunu teyit ettiğiniz anlamına gelir. Bu gün satıcılarınız Anywhere MX alan birine bu ürün Windows 8.1 ile uyumsuzdur uyarısında bulunmuyorsa bu yine uyumlu olduğunu teyit ettiğiniz anlamına gelir. Fare alan biri gidip farenin sistem gereksinimlerini araştıracak değil komik olmayın.
Daha önce kullandığım bu fare ile ilgili bir inceleme yazısı yazmıştım:
http://incelemeler.enpedi.com/2013/11/logitech-anywhere-mx-incelemesi.html
Bir diğeri de bu: http://incelemeler.enpedi.com/2013/11/logitech-performance-mx-incelemesi.html
Görebileceğiniz gibi fareye para vermekten gocunan biri değilim, zaten yeni bir fare aldım sizden bir çözüm çıkmayacağını anlayınca. Çünkü günde 12 saat fare kullanıyorum.
Bu yazışmalarımızı da bir tüketici memnuniyeti testi olarak görün. Üzülerek söylemem gerekiyor ki sınıfta kaldınız. "Kusura bakmayın bir takım teknik aksaklıklardan dolayı Setpoint yazılımın Windows 8.1 sürümü gecikti mağduriyetinizi anlıyoruz ve hak veriyoruz" demek başka "Ama biz kutunun üzerine Windows 8 yazmamıştık ki" diyerek tüketiciyi aptal yerine koymak başka birşey ve tüketicilerin bunu bilmesi gerekiyor. Bu tutumunuz bu sebeple sitede yayınlanacaktır.
İyi çalışmalar...
3. Cevap (Okumak için tıklatın...)
Response Via Email(Kadir) - 02/01/2014 11.13 AM
Merhaba ****** Bey,
Lutfen Windows bize onceden Windows 8 yada baska bir versiyonunu cikartacagiz diye bilgi vermiyor. Mesala Windows 7 yeni ciktiginda 5 farkli yeni kameramizin Yazilimi Windows tarafindan kabul edilmedi, bu sorun teknik bir sorun sinifinada katilmadi. Ayni sektorde olan butun urreticiler icin durum boyledir. Modelini tam olarak hatirlamiyorum ancak Windowsun kendisine ait bir kamerada yeni uretilmis olmasina ragmen Windows 7 ciktiginda program destegi verilemedi.
Suan icin biz size guncelleme cikmicak demiyoruz. Belirli bir calisma var ancak henuz bu versiyon testlerini tamamlamis degil, testleri bittikten sonra Windows sunulacaktir, kabulu olursada siz musterilerimiz icin guncelleme olarak web sitemizde yerini alacaktir.
Logitech Müşteri Hizmetleri ile irtibata geçtiğiniz için tekrar teşekkür ederiz.
Saygılarımla,
Kadir
Logitech Europe S.A.
Teknik Destek - Avrupa, Orta Doğu ve Afrika
About FRHRCL
Hi, I am Eyyup Erdemir. A webdesigner, blogspot developer and UI designer. I am a certified Themeforest top contributor and popular at JavaScript engineers. We have a team of geeks and professinal programmers, developers work together and make unique blogger templates.
0 comments:
Post a Comment