Bu durum genelde aygıtın sürücüsü olmadığında oluşur. Fakat uyumsuz veya hatalı sürücü, sanal aygıtlar veya aygıtın tanımlayıcısının Windows tarafından tanınmaması da bu hataya sebep olabilir.
Maalesef bazı üreticiler ürettikleri bilgisayarlarda "noname" olarak tabir edilen Türkçe'de merdiven altı üretim yada markasız üretim (Oem ile karıştırmayın lütfen) olarak çevirebileceğimiz parçalar kullanmaktalar.Bu yüzden alttaki adımları uygulasanız dahi bazen sonuç alamayabilirsiniz. Yeri gelmişken küçük bir uyarıda bulunayım;
Özelikle notebook satın alırken ederinin altında satılan markalar ilk başta cazip gelebilir ama ucuz etin yahnisinin de yavan olacağını da unutmayın lütfen...
1- Başlat Menüsü arama satırına msinfo32 yazın ve Enter'a basın.
2- Sistem Bilgisi'nde sol taraftaki menüden Bileşenler'i genişletin ve Sorunlu Aygıtlar'ı seçin.
3- Sağ tarafta sorunlu aygıt veya aygıtların listelendiğini göreceksiniz.Burada bizim için önemli olan PNP Aygıt Kimliği bölümü. Ben burada örnek olması açısından kasıtlı olarak devre dışı bıraktığım ağ kartımın PNP Aygıt Kimliği'ni alıyorum:
PCI\VEN_1969&DEV_1063&SUBSYS_18201043&REV_C0\FF8ED5D290E6BAFF00
Tabii burada Hata Kodu bölümünü de kontrol edin. Bende ki gibi Aygıt devre dışı uyarısı varsa basitçe Aygıt Yöneticisi'nden etkinleştirmek yeterli olacaktır.
Tamam da bu rakamları nasıl yorumlayacağız ?
Burda bizim için önemli değerler şunlar;
- HID veya DEV = Bunun karşısındaki değer Donanım kimliğini verir.
- PID = Bunun karşısındaki değer Ürün kimliğini verir.
- VID veya VEN = Bunun karşısındaki değer üreticinin kimliğini verir.
4- PNP Aygıt Kimliği'nden aygıtın üreticisinin kimliğinin 1969 (VEN_1969) modelinin ise 1063 (DEV_1063) olduğunu öğreniyoruz.Altta görebilirsiniz...
PCI\VEN_1969&DEV_1063&SUBSYS_18201043&REV_C0\FF8ED5D290E6BAFF00
5- Şimdi bulduğumuz bu rakamları anlamlandırmak için PCIDatabase sitesine gidiyoruz.
6- Sitede üretici ve model kimliklerini aratıyoruz ve sonuç;
7- Artık cihazımızı Atheros AR8131 PCI-E Gigabit Ethernet Controller olarak tanımladık. Bundan sonra yapmamız gereken üreticinin sitesine gidip uygun sürücüyü bulmak ve yüklemek...
Ama her zaman -özellikle notebook kullanıyorsanız- işler böyle yolunda gitmez.Aygıt veya üretici kimliğini bulamayabilirsiniz. Peki bu durumda ne yapmamız gerekiyor?
a) Başlat Menüsü arama satırına devmgmt.msc yazın ve Enter'a basın.
b) Aygıt Yöneticisi'nde sorunlu aygıta çift tıklayın ardından Ayrıntılar sekmesindeki Özellik açılır menüsünü genişlettikten sonra Donanım Kimlikleri'ni seçin.
c) Ve açılan pencerede biraz daha fazla bilgi olmasını umun...
d) Eğer buradan da sonuç alamazsanız sırasıyla DevNode durumu, Aygıt Örneği yolu, Sınıf Uzun/Kısa adı ve Eşleşen Aygıt Kimliği bölümlerinde bulduğunuz bilgileri Google'da aratarak bir sonuç çıkarmaya çalışın.
Eğer yine de sonuç alamadıysanız bir adım daha ileri giderek kayıt defterinden bilgi almaya çalışabilirsiniz fakat bu ileri seviye kullanıcıların sonuç alabileceği bir yöntemdir.Bunun için kullanabileceğiniz adresler şunlardır;
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Enum\Root
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet002\Enum\Root
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Enum\Root
Eğer bir masaüstü sistem kullanıyorsanız genelde bu kadar uğraşmanıza gerek kalmaz.Ama "Notebook"larda bu çok sık karşılaşılan bir durumdur. Bunun sebebi "Notebook" üreticilerinin çoğu parçayı fason ürettirip üzerine kendi markalarını basması hatta bunu bile yapmamasıdır.Bütün bu adımlara rağmen hala bir sürücü bulamadıysanız muhtemelen bilgisayarınız markalı bir masaüstü veya "Notebook"tur ki yapmanız gereken verilen driver cd'sini kullanarak sürücüyü yüklemek veya üreticinin sitesinden indirip kurmaktır.
0 comments:
Post a Comment